Blog APWASI

Pemenang Biasiswa APWASI & BLACC Bios

APWASI percaya bahawa semua individu harus mempunyai peluang yang sama untuk mendapatkan pendidikan arak untuk meneruskan kerjaya yang mereka minati. Oleh sebab itu, APWASI dengan bangga mengumumkan pemenang biasiswa pusingan pertama bagi Biasiswa Pendidikan Anggur APWASI x BLACC Edisi. Kami menerima banyak permohonan yang berkongsi kisah perjalanan wain mereka dan kami mengucapkan terima kasih kepada semua yang melamar.

Kami gembira dapat berkongsi beberapa bios pemohon yang berjaya dalam pusingan Biasiswa ini. Semua pemohon yang berjaya mendapat satu kursus pendidikan wain dalam talian APWASI.

Sekiranya anda ahli BLACC, pastikan anda mengikuti peluang permohonan yang seterusnya untuk melamar di sini!

Wellington Muromba adalah Sommelier dan Pemilik di Legacy Wines. Dia memilih pengalaman mencuba khas untuk pelanggan swasta dan korporat. Pada masa ini Wellington adalah Pengerusi BLACC Cellar Club. Dia meminati kepemimpinan, penyertaan dan membantu anggota BLACC memperoleh pengetahuan dan pengalaman dalam industri wain Afrika Selatan dan dunia. Wellington percaya biasiswa dan pendidikan APWASI adalah alat yang dapat dia gunakan untuk meningkatkan semangat dan kerjanya dalam komuniti arak.

Billet Magara adalah Pengurus Jualan Perniagaan ke Perniagaan di Paserene Wines di Franschhoek. Dia juga merupakan pemilik Billet's Fine Wine Hub. Pencapaian Billet termasuk bekerja sebagai sommelier untuk beberapa restoran terkemuka di Afrika Selatan dan bertindak sebagai hakim wain untuk pertandingan tempatan. Petikan kegemaran Billet, "menjadi salah satu yang terbaik adalah satu-satunya pilihan saya yang tersedia". Billet akan menggunakan biasiswa APWASI untuk menjadi penyokong wain, minuman keras dan makanan yang memastikan bahawa setiap orang mempunyai idea tentang budaya itu, dan juga mendorong pengguna yang bertanggungjawab dan berpendidikan.

Brenda Karamba berasal dari Zimbabwe, ketika ini dia adalah Pengurus dan Sommelier di Majeka House Restaurant di Stellenbosch. Petikan kegemarannya, “Kisah arak bukan hanya pada minuman yang kita ambil. Ini adalah perjalanan bermula di tanah dan berakhir dengan gelas. " Brenda sangat gembira dengan beasiswa APWASI kerana ia akan membolehkannya belajar dan berkongsi pengetahuan yang diperolehnya dengan rakan sebayanya yang tidak dapat menanggung kewajipan kewangan yang disertakan dengan belajar.

Jennifer Malinga adalah pemilik SJ Wines. SJ Wines adalah perkhidmatan langganan jenama premium yang menawarkan pilihan wain berjenama premium. Jennifer merasakan bahawa biasiswa APWASI akan meningkatkan keyakinannya ketika berkongsi pengetahuan dengan pelanggan dan membantunya melakukan perkhidmatan yang lebih baik dan memperkenalkan produk wain.

Tuanni Price adalah pemilik Zuri Wine Tasting. Dia sedang dalam misi untuk menjadikan dunia arak yang rumit menjadi sederhana. Tuanni menganggotai BLACC dan bertindak sebagai Pengarah Pendidikan. Beasiswa APWASI akan membolehkannya belajar, berkongsi dan memimpin dengan teladan ketika dia mendorong orang lain dalam komuniti araknya untuk melanjutkan pendidikan mereka.

Winston Chipamuriwo Matthews adalah pemilik In the Glass, sebuah syarikat acara anggur. Selalunya dianggap sebagai pengubah permainan, niat Winston adalah untuk membuat kesan yang unik dan berdampak bagi masyarakat terpinggir dalam industri wain. Dia yakin biasiswa dan pendidikan APWASI akan menjadi tambahan dan kelebihan yang baik untuk membantu pekerjaannya dalam komuniti arak.